cookies
Je zult onze "cookies" heerlijk vinden
De cookies op de Muziker website worden gebruikt om je bezoek aan ons zo aangenaam mogelijk te maken. Je kunt akkoord gaan met het gebruik van alle cookies door op de knop "Ik ga akkoord" te klikken, of selecteer alleen de cookies die je wilt gebruiken in de instellingen. Meer informatie.
Ik ga akkoord
Weigeren

FAQ - Veelgestelde vragen

FAQ - Veelgestelde vragen

Productkeuze

Komt het op de pagina afgebeelde product overeen met de werkelijkheid?
Alle productfoto's die je op onze website vindt komen rechtstreeks van de fabrikanten, dus ze komen zeker overeen met de werkelijkheid. Houd er echter rekening mee dat de kleur op je scherm een andere tint kan hebben, en ook de structuur van het gebruikte materiaal kan er op de foto anders uitzien. De goederen kunnen ook in een andere verpakking worden geleverd.
Welke garantie geldt voor mijn goederen?
Op onze producten geven we in de regel 2 jaar garantie. Als je lid wordt van de Muziker Club is die zelfs één jaar langer – in totaal dus 3 jaar. Je kunt je garantie echter direct in je winkelwagentje bij je aankoop met 1-3 jaar verlengen. Deze verlengde garantie geldt noch voor verbruiksgoederen, bederfelijke goederen, uitgepakte artikelen, artikelen zo goed als nieuw of beschadigde goederen, noch voor gebreken die we zelfs onder de standaard garantie niet zouden aanvaarden. Meer informatie is te vinden op Verlengde garantie. Denk eraan: wanneer je als bedrijf koopt, is er een garantieperiode van een jaar van toepassing.
Wat betekent “uitgepakte artikelen”?
Wij gebruiken de term “uitgepakt” voor artikelen die net uit de doos zijn en dus niet meer in hun originele verpakking zitten, in een van onze winkels zijn uitgestald of door klanten zijn teruggestuurd, tekenen van normale slijtage kunnen vertonen, maar ook in de staat van een gloednieuw product kunnen verkeren. Het is voor elk artikel individueel, maar er is altijd een gereduceerde prijs. Klik hier voor nadere informatie Uitgepakte artikelen.
Hoe kan ik de beschikbaarheid van een artikel te weten komen? Zijn de goederen in voorraad voor onmiddellijke levering?
Voor alle producten staat de beschikbaarheid aangegeven op onze website en je vindt hierbij de volgende opties:
Op voorraad – het product is op voorraad voor de webwinkel en we kunnen het onmiddellijk naar je verzenden.
Onderweg – het product is momenteel niet op voorraad, maar het is al besteld bij onze leverancier en we wachten op de levering ervan in ons magazijn.
Op voorraad in de winkel – het product bevindt zich in een van onze winkels. We kunnen het wel leveren waar je wenst, maar de levertijd wordt dan met een paar dagen verlengd.
Bij de leverancier – het product is momenteel niet op voorraad, maar als je er interesse in hebt, kunnen we het meteen bij de fabrikant of onze leverancier bestellen.
Niet in voorraad – het product is op dit moment niet voorradig, maar op basis van je bestelling zullen we de beschikbaarheid ervan bij onze leverancier nagaan.
Langdurig niet beschikbaar – we kunnen dit product momenteel niet verkrijgen.
Wat is een digitaal product en hoe wordt het aan mij geleverd?
Een digitaal product is software, een geluidsbibliotheek of een cadeaukaart (“Gift card”). We sturen alle licenties en inloggegevens voor je digitale producten per e-mail naar het adres dat je opgeeft bij het plaatsen van je bestelling.

Bestellen

Hoe kan ik een voucher of kortingscode inwisselen?
Je kunt de kortingscode in de eerste stap van het winkelwagentje invoeren, onderaan in het gedeelte Mijn kortingen.
Kan ik goederen ook zonder btw bestellen?
Ja, maar alleen als je btw-plichtig bent, dus een bedrijf. Het enige wat je hoeft te doen is je volledige factuurgegevens invoeren (aankoop namens een bedrijf) en aanvinken dat je btw-plichtig bent.
Kan ik een artikel per telefoon bestellen?
Het spijt ons, maar we bieden deze optie niet aan. Je kunt alle producten online bestellen. Als je hier geen ervaring mee hebt, vindt je hier meer informatie.
Hoe verloopt de verwerking van mijn bestelling?
Zodra je bestelling in ons bestelsysteem is ingevoerd, sturen we je een automatische e-mail om je te laten weten dat we je bestelling hebben ontvangen en geregistreerd. Vervolgens verwerken we je bestelling en krijg je nog een e-mail van ons waarin staat dat de bestelling “BEVESTIGD” is en dat we zojuist een koopovereenkomst hebben gesloten. Als je bestelling de status “UITGESTELDE LEVERING” heeft, betekent dit dat het bestelde product op dit moment niet beschikbaar is en dat we aan het wachten zijn tot het door onze leverancier wordt geleverd. In dat geval sturen we je een e-mail met de verwachte datum van verzending van je goederen. Als we de bestelling in het magazijn hebben gereedgezet, verandert de status in “WORDT VERWERKT" en als de bezorger het bij ons ophaalt, verandert de status in “VERZENDT”. Je kunt de meest recente status van je bestelling bekijken door direct op de website in te loggen. Klik op "Mijn account" om al je bestellingen te zien.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Je vindt deze optie direct in het besteloverzicht in je account.
Als ik mijn bestelling annuleer, wanneer krijg ik dan mijn geld terug?
Als je je bestelling wijzigt of annuleert, sturen we het geld naar je rekening op dezelfde manier waarop de betaling bij ons binnenkwam. Voor expresbetalingen (PayPal, kaart, Apple Pay, etc.) komt het geld binnen 3 werkdagen op je rekening. Bankoverschrijvingen duren meestal 4 tot 5 werkdagen. Je geld wordt echter onmiddellijk van ons overgemaakt.
Hoe laat ik een review achter?
Je kunt je ervaring met het gekochte product delen en een review direct op de pagina van het betreffende product schrijven, in het gedeelte “Reviews”. Je vindt ze direct onder de productfoto.
Wie kan ik benaderen over mogelijke samenwerking in de groothandel?
Als je van ons wilt kopen voor wederverkoop, neem dan contact op met onze afdeling groothandel via de volgende e-mail: [email protected]

Betaling

Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?
Je kunt je kortingscode invoeren in de eerste stap van het winkelwagentje, beneden in het gedeelte Mijn kortingen. 



Met welke betaalmethoden kan ik mijn aankoop betalen?
Wij accepteren verschillende betaalmethoden. De volledige lijst ervan is hier te raadplegen: Betaalmethodes.
In elke vorm ontvang ik de factuur voor mijn goederen?
We sturen je een digitale factuur in pdf-formaat per e-mail, en je kunt hem ook op elk moment downloaden na het inloggen op onze website via “Mijn Account”. We doen geen papieren versie meer in onze pakketten omdat we op deze manier ons steentje willen bijdragen aan een beter milieu.

Levering

Waarom is de verwachte leveringsdatum veranderd?
Bij het orderpicken kunnen er onverwachte situaties zijn die leiden tot vertraging in de verzending, maar we sturen je altijd een e-mail om je te laten weten wanneer de goederen onderweg zouden moeten zijn..
De meest voorkomende oorzaken van vertraging zijn:
Probleem bij de leverancier: levering van goederen wordt door de fabrikant vertraagd.
Probleem in het magazijn: onze collega's in het magazijn kunnen door grote drukte niet alle bestellingen verzenden, maar we verwerken de zendingen precies in de volgorde waarin ze zijn geplaatst en zullen die van jou zo snel mogelijk verzenden.
Probleem op de website: het door jou bestelde product is inmiddels uitverkocht en dat is onze fout. Onze excuses hiervoor. In dit geval zullen we zeker persoonlijk contact met je opnemen en proberen we de beste oplossing te vinden.
Hoeveel kost de verzending en hoe lang duurt de levering?
Alle informatie over de tijd en de kosten van levering is te vinden op Verzendkosten en levertijden.
Hoe kan ik mijn zending volgen als deze al onderweg is naar mij?
Zodra we je bestelling verzenden, sturen we je een e-mail ter bevestiging met daarin een link waarmee je je zending kunt volgen. Je kunt de link ook rechtstreeks vanaf onze website openen. Het enige wat je nodig hebt is het nummer van je factuur of bestelling en je e-mailadres waarmee je inlogt bij Muziker. In dat geval kun je je pakket volgen via Pakket volgen.
Kunnen jullie me ook een afleverbon geven?
Dat doen we niet (meer) omdat afleverbonnen tot het verleden behoren. Alles wat je nodig hebt staat immers al op je factuur. Dat zeggen we niet alleen, de wet zegt het ook.
Mijn bestelling is verzonden, maar de tracking link werkt niet...
Het nummer om je pakket te volgen wordt gegenereerd op het moment dat de bestelling is gepickt, verpakt en klaar is voor verzending. Op dat moment ontvangt het verzendbedrijf de gegevens betreffende de zending. Maar je kunt de beweging ervan pas volgen als de koerier het pakket fysiek van ons overneemt en in zijn auto laadt. Sommige koeriersbedrijven genereren geen internationale links, zodat je je pakket eerst kunt volgen als het bij het plaatselijke depot in jouw land is aangekomen. Soms werken koeriersbedrijven de link voor het volgen van pakketten niet dagelijks bij, maar pas binnen 1 tot 2 dagen.
Wordt mijn overmaatse pakket direct bij mij thuis afgeleverd?
Je pakket wordt afgeleverd bij de eerste afsluitbare deur of poort. We bieden momenteel geen levering op etage in een huis of appartement.

Klachten en retourzendingen

Hoe neem ik contact op met de klachtenafdeling?
Je kunt onze klachtendienst telefonisch bereiken op: +31 855 600 023 of door een e-mail te sturen naar: [email protected]. Wij zijn dagelijks bereikbaar tussen 8:00 - 16:30.
Hoe dien ik een klacht in?
Klik op deze link, kies welk type klacht je indient en zet de klachtenprocedure meteen in gang.
Hoe lang duurt de afhandeling van een klacht?
We behandelen klachten onverwijld, maar uiterlijk binnen 30 dagen en bij bedrijven binnen 60 dagen.
Wat zijn de regels voor het indienen van een klacht?
Onze Algemene Voorwaarden die wij toepassen zijn te vinden op Algemene Voorwaarden. Als je als consument/particuliere klant koopt, kun je HIER de gedetailleerde klachtenprocedure lezen. Als je als bedrijf koopt, klik dan op de link HIER.
Wat is de retourtermijn?
Je kunt de koopovereenkomst herroepen en de goederen zonder opgave van redenen retourneren binnen 14 dagen vanaf het moment dat jij of een door jou aangewezen persoon de goederen in ontvangst heeft genomen. Dit recht geldt alleen voor klanten van onze webwinkel en is niet van toepassing op aankopen in onze fysieke winkels. Na het verstrijken van deze termijn van 14 dagen hebben alleen klanten-consumenten die een bestelling hebben geplaatst als lid van het Muziker club loyaliteitsprogramma het recht om de overeenkomst te herroepen. Eén van de voordelen van het lidmaatschap van de Muziker Club is met name dat je de koopovereenkomst ook na het verstrijken van de wettelijke termijn kunt herroepen, en wel tot 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen persoon de goederen in ontvangst heeft genomen. Als je binnen deze verlengde termijn, d.w.z. tussen de 15e en 30e dag na de dag van levering van de goederen, gebruik maakt van het retourrecht, zullen we je betaling vergoeden in de vorm van een tegoedbon voor je volgende aankoop in onze webwinkel. Een andere optie om de goederen te retourneren (de overeenkomst te herroepen) nadat de wettelijke termijn van 14 dagen is verstreken, is om aanvullend onze extra service Verlengd retourrecht bij te kopen. Met deze service kan een natuurlijke persoon de goederen te allen tijde binnen 60 dagen en een rechtspersoon binnen 30 dagen retourneren. Deze service is alleen van toepassing voor geselecteerde producten en kan alleen samen met een concreet product worden gekocht. Nadat je de goederen hebt geretourneerd, krijg je het aankoopbedrag terug in de vorm van een terugbetaling in geld. Zie voor meer informatie de rubriek Herroeping.
Kan ik de koopovereenkomst herroepen als ik als bedrijf koop?
Ja, zelfs het bedrijf kan de goederen binnen 14 dagen retourneren.
Wie draagt de kosten voor de retourzendingen?
Het terugzenden van de goederen naar ons magazijn komt geheel voor jouw rekening. Dit geldt ook voor de daaraan verbonden kosten.
Kun je een koerier regelen om de goederen die ik wil retourneren op te halen?
Ja. Tegen betaling regelen we een koerier voor een bepaalde datum naar je keuze. Je kunt deze dienst bij het invullen van het herroepingsformulier aanvinken.
Waarheen moet ik de goederen terugzenden die ik wil retourneren?
Verpak de goederen goed voordat je ze terugstuurt en markeer de doos met het herroepings- of klachtennummer. Zo kunnen we je pakket snel identificeren als het bij ons aankomt. Het adres waar je je retourzending naartoe moet sturen is:
Muziker (Return)
P3 2, 1102 Lozorno,
900 55 Lozorno
Slovakia
Maar let op! We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor de staat waarin we je pakket van het transportbedrijf ontvangen. Haal daarom, voordat je de goederen verpakt voor verzending, de goederen uit elkaar om ze weer in de staat te brengen waarin ze van ons zijn geleverd en vul de doos zelf met materiaal dat de goederen beschermt tegen eventuele schade tijdens het transport. Als er onderweg naar ons toch iets met je pakket gebeurt, neem dan snel contact op met het transportbedrijf aan wie je het pakket hebt overhandigd om schadevergoeding te eisen.
Kan ik elke soort goederen retourneren?
Uiteraard niet. De wet bepaalt precies welke categorieën goederen niet geretourneerd kunnen worden. Bijvoorbeeld platen, software, digitale producten, in-ear oordopjes, rieten voor blaasinstrumenten en dergelijke. We vermelden al deze categorieën in onze Algemene Voorwaarden.
Ik wil het gekochte artikel omruilen (bijv. vanwege verkeerde maat). Hoe werkt dat?
Direct omruilen voor een ander artikel kan bij ons helaas niet. Je kunt het artikel echter binnen onze retourprocedure retourneren. Vul dan ons online retourformulier in en volg de instructies die je dan per e-mail ontvangt. Als je een ander artikel wilt kopen, moet je een nieuwe bestelling plaatsen.
Wanneer krijg ik mijn betaling voor de geretourneerde goederen bijgeschreven?
Uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de retourzending en de inspectie van de geretourneerde goederen sturen we je je geld voor de geretourneerde goederen terug of geven we een tegoedbon in die waarde. Je ontvangt het geld via dezelfde methode als waarmee de betaling bij ons binnenkwam. Bij expresbetalingen (PayPal, kaart, Apple Pay, enz.) wordt het geld binnen 3 werkdagen op je rekening bijgeschreven. Bankoverschrijving duurt meestal 4-5 werkdagen.

Klantenaccount

Wat zijn de voordelen van de Muziker club? Zijn er kosten verbonden aan de aanmelding?
Om lid te worden van de Muziker club hoef je je alleen maar te registreren, wat gratis is. We hebben alle voordelen van de Muziker club hier opgesomd.
Waarom ontvang ik geen e-mails?
Als je je e-mailadres correct hebt ingevuld in je Muziker account, maar je ontvangt geen berichten van ons, controleer eerst de SPAM en JUNK folders in je inbox. Als dat niet helpt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, en we komen er samen wel uit.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Je kunt je wachtwoord en bestaande e-mailadres op elk moment wijzigen in je persoonlijke profiel “Mijn account”. Als je je wachtwoord om bij Muziker in te loggen niet meer weet, kun je het opnieuw instellen voordat je inlogt. Klik in dat geval op “Wachtwoord vergeten”. Voer het e-mailadres in waarmee je inlogt op je account en je ontvangt van ons een link om je oude wachtwoord opnieuw in te stellen en een nieuw aan te maken.
Hoe verwijder ik mijn account?
Je kunt je account direct in je persoonlijke profiel verwijderen.