De cookies op de Muziker website worden gebruikt om je bezoek aan ons zo aangenaam mogelijk te maken. Je kunt akkoord gaan met het gebruik van alle cookies door op de knop "Ik ga akkoord" te klikken, of selecteer alleen de cookies die je wilt gebruiken in de instellingen.
Meer informatie.
Wilier Filante SLR Shimano Ultegra Di2 RD-R8050 2x11 Velvet Red Glossy M Shimano
De natuurlijke evolutie van Cento10PRO, onze hoogwaardige aerodynamische fiets die door professionals wordt gebruikt. Filante SLR is een extreem lichtgewicht aerodynamische fiets met een aanzienlijk verbeterde stijfheid-gewichtsverhouding. We...
Meer lezen
Verkoop beëindigd
Dit product wordt niet meer geproduceerd of is niet opgenomen in het actuele aanbod.
Wilier Filante SLR Shimano Ultegra Di2 RD-R8050 2x11 Velvet Red Glossy M Shimano
Dit is een automatische vertaling door software:
De natuurlijke evolutie van Cento10PRO, onze hoogwaardige aerodynamische fiets die door professionals wordt gebruikt. Filante SLR is een extreem lichtgewicht aerodynamische fiets met een aanzienlijk verbeterde stijfheid-gewichtsverhouding. We hebben dezelfde materialen en technologie gebruikt als bij de constructie van de Wilier 0 SLR.
Het resultaat is een aerodynamisch frame van topklasse dat een aanvulling vormt op onze pure klimfiets die wordt gebruikt door het Astana Pro Team en Total Direct Energie.
Functies:
Aerodynamisch: Filante SLR is ontworpen om de aerodynamische prestaties in reële omgevingsomstandigheden te maximaliseren. Het ontwerp was gebaseerd op gegevens die waren vastgelegd in de windtunnel (waar de wind erg schoon is voor homogene empirische resultaten), terwijl er ook rekening werd gehouden met de echte wereld. Op deze manier evalueren we niet alleen typische windtunnelgegevens (gierhoeken van -20° tot +20°), maar houden we ook rekening met omgevingsturbulentie die om veel verschillende redenen van invloed is op de fiets. Daarom hebben we de profielen opnieuw ontworpen, te beginnen met de standaard NACA-vleugels/KAMM-staart die geen scherpe randen meer hebben aan de achterkant. De zachtere hoeken verbeteren de prestaties, zelfs als de luchtstroom wordt verstoord. De binnenkant van de voorvork is 7 mm verbreed en is daarmee 13,6% breder dan de Cento10PRO. Daarbij hebben we de vorkbladen van het wiel verwijderd, waardoor de turbulentie werd verminderd en de aerodynamica werd verbeterd.
Lichtgewicht en responsief: De nieuwe aerodynamisch geoptimaliseerde profielen hebben ons geholpen extra gewicht in de frameconstructie te elimineren. De vorm heeft geen scherpe randen, waardoor er minder materiaal en minder hars in de hoeken nodig is. Dit verbetert de homogeniteit van de binnenkant, waardoor het gewicht van het frame wordt teruggebracht tot slechts 870 gram. Het Filante monocoque stuur is gemaakt van hetzelfde carbon dat we gebruiken voor de Wilier 0 SLR. Dankzij de verschillende soorten carbon die we hebben gebruikt in combinatie met het Liquid-Crystal Polymer, de unieke vezelpositionering en de constructietechnologie hebben we een absoluut niveau van lichtheid en stijfheid bereikt. Het lagere totaalgewicht vergeleken met de uitzonderlijke stijfheid verhoogt de STW met 12,5%. Deze verbetering is duidelijk voelbaar bij de stuurprecisie en het gevoel van veiligheid bij hoge snelheden.
240 fittingen beschikbaar: Omdat de vorkbuis niet meer afgeschuind is, kunnen we tot 35 mm afstandhouders onder het stuur monteren. Door framematen, stuurmaten en afstandhouders te combineren, kunnen we 240 verschillende fittingen realiseren, zonder overlap tussen combinaties. Dit geldt ook voor de twee beschikbare zadelpennen, met een terugslag van 15 mm of 0 mm.
Stuur en geïntegreerde kabels: Het nieuwe geïntegreerde carbon monocoque Filante Bar-stuur is niet alleen licht van gewicht (350 gram voor de maat 101x42), maar herbergt ook de rem- en derailleurkabels, die deze naar de binnenkant van het frame leiden. Het ontwerp is heel eenvoudig, met golvende en afgeronde lijnen voor maximale ergonomie.
Dit is een automatische vertaling door software:
Andere mogelijkheden:
Gemakkelijk passende afstandhouders: De afstandhouders tussen het frame en het stuur zijn gemaakt van een zeer stijf composietmateriaal, met een speciale holte voor de kabels. Ze zijn samengesteld uit twee delen voor een snelle montage en demontage zonder de kabels die van het stuur naar het frame lopen te hinderen.
Evenwichtig ontwerp: Zes maten, één gevoel. De secties van de buizen van verschillende afmetingen zijn ontworpen om een consistente stijfheid, rijkwaliteit en comfort te behouden bij elke framegrootte.
Speed Release steekassysteem: Nieuw is ook het Mavic Speed Release steekassysteem, waarmee het wiel snel van het frame kan worden verwijderd. Hierdoor hoeft de as niet geheel uit de wielnaaf te worden getrokken. Deze oplossing verkort de tijd voor het losmaken en plaatsen van het wiel aanzienlijk. Tijdens races verkort deze oplossing de wielwisseltijden gemiddeld met 7 seconden in vergelijking met een traditioneel steekassysteem.