De cookies op de Muziker website worden gebruikt om je bezoek aan ons zo aangenaam mogelijk te maken. Je kunt akkoord gaan met het gebruik van alle cookies door op de knop "Ik ga akkoord" te klikken, of selecteer alleen de cookies die je wilt gebruiken in de instellingen.
Meer informatie.
Lichtgewicht en zeer duurzaam, zijdelings stijf maar verticaal flexibel. De Ksyrium SL legt de lat hoger en zet een standaard voor aluminium racewielen. Ksyrium heeft altijd het beste op het gebied van aluminium wieltechnologie vertegenwoordigd....
Lichtgewicht en zeer duurzaam, zijdelings stijf maar verticaal flexibel. De Ksyrium SL legt de lat hoger en zet een standaard voor aluminium racewielen.
Ksyrium heeft altijd het beste op het gebied van aluminium wieltechnologie vertegenwoordigd. In de voetsporen van de eerbiedwaardige Ksyrium Elite en Ksyrium Pro tilt de Ksyrium SL het naar een hoger niveau. Het is de perfecte allrounder voor wie op zoek is naar een wiel dat betrouwbare dagelijkse prestaties op de weg levert.
Dit wiel is lichtgewicht (100 g lichter dan de voormalige Ksyrium Elite ondanks de bredere velg) en duurzaam als altijd dankzij de gepatenteerde ISM4D-technologie. Dit productieproces verwijdert al het overtollige materiaal tussen elk spaakgat, terwijl de velgwand dik genoeg blijft waar de spaakspanning en spanning het hoogst is. Die velgen worden in Frankrijk gemaakt, in een aluminium velgenfabriek. De dubbel butted spaken verminderen het gewicht nog verder en zorgen ervoor dat het wiel beter reageert. Deze spaken hebben ook een gepatenteerde elliptische vorm die 5 watt kan besparen voor extra efficiëntie.
De stijfheid wordt geoptimaliseerd met behulp van Fore-technologie. De bovenste brug is niet geboord, waardoor deze sterk en stijf blijft en er geen velglint nodig is (nog eens 30 gram bespaard per velg). De vorm van het velgbed maakt het gemakkelijker dan ooit om banden te monteren en te verwijderen, en de UST Tubeless-technologie verbetert de rolweerstand en grip terwijl het risico op lekrijden wordt verminderd. Het Infinity-naafplatform optimaliseert de stijfheid en krachtoverdracht met een zeer gecontroleerde spaakspanning, terwijl de Instant Drive 360-vrijloop in combinatie met automatische aanpassing van de lagervoorspanning (QRM Auto) zorgt voor een snelle betrokkenheid en duurzaamheid. Het is beschikbaar voor Shimano-cassettes en kan worden omgebouwd tot Campagnolo of SRAM XD-Road met optionele driverbody's.
BELANGRIJKSTE VOORDELEN
Superlicht en duurzaam voor dagelijkse prestaties
De ISM4D-velg weegt slechts 400 g
Gepatenteerde lichtgewicht aerospaken en 22 mm diepe/19 mm brede velgen houden de traagheid laag en de controle hoog
Dankzij de stevige bovenrandbrug is er geen velglint nodig, wat 60 g bespaart
Lateraal stijf, verticaal flexibel voor een meer dynamische rit
Fore-technologie houdt de bovenste brug van de velg stevig om de velg stijver te maken
Infinity naafplatform: stijve as, duurzame lagers en naafontwerp garanderen wielstabiliteit
ID360 vrijlooptechnologie voor verbeterde krachtoverdracht
Verbeterde UST Road levert meer snelheid, comfort en controle in een eenvoudig te gebruiken tubeless systeem
Geen binnenbanden betekent minder wrijving, betere efficiëntie en grip, een verminderd risico op lekrijden
De vorm van het velgbed maakt het gemakkelijker om banden te monteren en te verwisselen
Voorboortechnologie vereist geen gebruik van velglint
Dit is een automatische vertaling door software:
SPECIFICATIES Compatibiliteit
Achteras: Alleen snelle release
Vooras: Alleen snelle release
Vrijloop: Shimano/Sram, converteerbaar naar Campagnolo en XD-R met optionele bestuurderslichamen
Compatibele adapters en vrijlooplichamen
ID360 Shimano/Sram vrijloopbody (LV3430100 - Geleverd op het wiel)
ID360 XD-R vrijlooplichaam (LV2580100)
ID360 Campagnolo vrijlooplichaam (LV3440100)
ID360 Shimano/Sram Light vrijloopbody (LV3850100)
Beoogd gebruik
Max. druk : zie aanduiding op wiel en band. Als ze verschillen, gebruik dan de laagste van de 2
Voor een langere levensduur van het wiel adviseert Mavic dat het totale gewicht dat door de wielen wordt ondersteund, niet hoger is dan 120 kg, inclusief fiets
ASTM-CATEGORIE 2: op de weg en offroad met sprongen van minder dan 15 cm